Зачекайте

Забезпечення гендерного паритету на публічній службі розглянуто під час Робочої панелі “Врядування та реформа державного управління”

У рамках Робочої групи (Панелі) “Врядування та реформа державного управління” Тематичної платформи 1 “Зміцнення інститутів та забезпечення належного врядування” ініціативи ЄС “Східне партнерство” відбувся семінар “Забезпечення гендерного паритету на публічній службі”.

Захід організовано НАДС, Центром адаптації державної служби до стандартів Європейського Союзу за підтримки Фонду імені Фрідріха Еберта з метою сприяння запровадженню гендерної рівності та практичної інтеграції гендерного підходу в діяльність органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування, об’єднаних територіальних громад країн-членів ЄС та країн ініціативи ЄС “Східне партнерство”, а також обговорення актуальних питань та кращих практик щодо забезпечення, впровадження рівних прав та можливостей жінок і чоловіків на державній службі та службі в органах місцевого самоврядування на центральному та місцевому рівнях.

Зі вступним словом до учасників семінару звернувся Голова НАДС Костянтин Ващенко, який у своїй промові подякував учасникам заходу за активну співпрацю та підкреслив актуальність тематики семінару в контексті реалізації політик і програм, спрямованих на досягнення гендерної рівності, стратегій гендерної комунікації в державах-членах ЄС та країнах Європейської політики сусідства. Водночас наголошено, що зміни, які відбуваються у сучасній політико-правовій сфері на міжнародному і національному рівнях, формують сьогодні новий світогляд щодо ролі жінки та чоловіка в суспільстві загалом і в системі публічного управління, державної служби та служби в органах місцевого самоврядування зокрема.

Також учасників семінару привітали керівник Офісу державної служби Апарату Прем’єр-міністра Республіки Вірменія Гаруш Давтян та координаторка Представництва Фонду ім. Фрідріха Еберта в Україні Олена Давліканова.

У рамках Сесії 1 “Європейська інтеграція та гендерна рівність: виклики для державного управління та державної служби” перший заступник Голови НАДС Володимир Купрій, заступник Міністра внутрішніх справ України Тетяна Ковальчук, заступник Міністра соціальної політики України Наталія Федорович та заступник Голови Державної служби статистики України Ірина Жук представили кращі практики впровадження гендерної політики в систему державного управління. Крім того, менеджер проекту “Жінки ООН” в Україні Шруті Упадуай акцентувала увагу на аналізі сучасного стану гендерної статистики в Україні та можливостях підвищення її ефективності.

У ході Сесії 2 “Досвід реалізації державної гендерної політики в державах-членах ЄС та країнах ініціативи ЄС “Східне партнерство” представники Республіки Польща, Республіки Вірменія, Республіки Грузії, Турецької та Азербайджанської Республік презентували власний досвід впровадження гендерних підходів у діяльність органів державної влади, розглянули питання забезпечення гендерної рівності, у тому числі при прийнятті політичних рішень, формуванні та реалізації ефективної гендерної політики у сфері державної служби.

У ході сесії 3 “Реформа місцевого самоврядування та децентралізація влади: підходи до гендерного мейнстрімінгу” представники Фінляндської Республіки та Республіки Молдови окреслили власне бачення щодо реалізації рівних прав та можливостей жінок і чоловіків на державній службі та службі в органах місцевого самоврядування. Крім того, представники органів місцевого самоврядування України розглянули вітчизняний досвід щодо забезпечення гендерної рівності, у тому числі при прийнятті політичних рішень, формуванні та реалізації ефективної гендерної політики в органах місцевого самоврядування. Представник Центру перепідготовки та підвищення кваліфікації працівників органів державної влади, органів місцевого самоврядування, державних підприємств, установ і організацій Вінницької області зупинився на питаннях імплементації гендерної політики як наскрізної теми реформування місцевого самоврядування. Також, представники проекту “Гендерне бюджетування в Україні” та громадської організації “Бюро гендерних стратегій і бюджетування” розглянули питання щодо впровадження гендерного бюджетування та інтеграції гендерного компоненту в програми і стратегії на місцевому рівні.

У рамках Сесії 4 Формування гендерних компетентностей державних службовців та посадових осіб місцевого самоврядування представники закладів вищої освіти України та міжнародних організацій розглянули кращі практики впровадження гендерного компоненту в освітній процес.

У заході взяли участь представники міністерств, інших органів державної влади, органів місцевого самоврядування країн ініціативи ЄС “Східне партнерство”, закладів вищої освіти, які здійснюють підготовку магістрів у галузі знань “Публічне управління та адміністрування”, центрів перепідготовки та підвищення кваліфікації працівників органів державної влади, органів місцевого самоврядування, державних підприємств, установ та організацій, інститутів громадянського суспільства, міжнародні та вітчизняні експерти з питань забезпечення рівних прав жінок та чоловіків.

 

Довідково:

З 2011 року НАДС бере активну участь у сферах діяльності Робочої панелі “Врядування та реформа державного управління” Тематичної платформи 1 “Зміцнення інститутів та забезпечення належного врядування” ініціативи ЄС “Східне партнерство”, зокрема на постійній основі бере участь у засіданнях Робочої панелі та у заходах, організованих країнами Східного партнерства. Співпраця в рамках зазначеної Робочої панелі сприяє виконанню поставлених перед НАДС завдань, зокрема забезпеченню формування та реалізації єдиної державної політики у сфері державної служби, здійсненню функціонального управління державною службою, розробленню заходів щодо підвищення ефективності державної служби.

Діяльність Робочої панелі спрямована на такі напрями:

  “Державна служба, державні установи та їх функції (управління людськими ресурсами, загальні засади прийняття та проходження державної служби, нормативно-правові акти).

  “Прозорість, електронне урядування та захист даних.

  “Децентралізація місцевих / регіональних органів державної влади.

  “Ефективне управління технічною допомогою (з 2012 року Україна – країна-лідер).

 

 


На головну

Тестова експлуатація